Reklamační řád
ŠVANDA spol. s.r.o., Střítežská 364, 57201 Polička
REKLAMAČNÍ ŘÁD
pro vyřízování reklamací tuhých paliv
Jakostní a váhové reklamace dodávek tuhých paliv uplatní kupující u prodávajícího a to v místě expedice.
JAKOSTNÍ REKLAMACE
-
Jakost dodávek je určena parametry jednotlivých druhů paliva stanovených výrobcem v nabídkovém katalogu.
-
Prodávající neodpovídá za vady jakosti uhlí, které byly způsobeny po splnění dodávky.
-
Kupující uplatní jakostní reklamaci ihned při prevzetí dodávky, nebo provede reklamaci nejpozději následující pracovní den na skladě, odkud bylo palivo expedováno.
-
O reklamaci bude proveden zápis a rozhodne o ní vedoucí provozovny ihned, ve složitějších případech do 3 dnů a to tímto způsobem:
– poskytnutím slevy na prodané palivo, nebo jeho části nad stanovenou normu příměsí jiného druhu
– výměnou zcela nebo z části za palivo bez vady
– převzetím vadného paliva zpět a vrácením zaplacené částky
– pokud nedojde k dohodě a hospodárnému vyřešení uplatněné reklmace podle předchozího ustanovení, rozhodne o oprávněnosti kontrolní přejímk avýsledek rozboru kontrolních vzorků
– v případě, že kontrolní přejímka nepotvrdí kupujícím označené vady, uhradí kupující prodávajícímu náklady spojené s rozborem vzorků
– kupující je povinen umožnit prodávajícímu přístup k reklamované dodávce paliv a její objektivní posouzení
-
Prodávající neodpovídá za vady paliva, na které byl kupující upozorněn předem při objednání a na které případně již byla učiněna sleva se souhlasem kupujícího.
VÁHOVÉ REKLAMACE
-
Váha dodávky při každém vážení na dopravním prostředku se stanovuje v tunách na dvě desetinná místa. Kilogramy se zaokrouzhlují na setiny tuny nahoru.
-
Rozhodujícím údajem pro stanovení hmostnosti dodávky je výsledek vážení na pravidelně cejchované váze prodávajícího.
-
Kupující má právo požadovat kontrolní převážení na váze prodávajícího. V případě oprávněné reklamace po kontrolním vážení bude reklamace uznána a chybějící palivo nahrazeno. V případě neoprávněné reklamace uhradí kupující prodávajícímu náklady spojené s kontrolním vážením
-
Při kontrolním vážení na jiné váze je nutná přítomnost prodávajícího a váha musí být rovněž opatřena platným cejchem. Vícenáklady spojené s tímto převážením budou hrazeny tak, jak je uvedeno v bodě 3.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz